Dutch "Barry's" Beerenburg - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Annemarie Pot & Bart Verspaget - WaarBenJij.nu Dutch "Barry's" Beerenburg - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Annemarie Pot & Bart Verspaget - WaarBenJij.nu

Dutch "Barry's" Beerenburg

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie Pot & Bart Verspaget

30 April 2008 | Taiwan, Taipei

Sinds 1 april 1982 bestaat in Taiwan de 'Vereniging van Nederlandstaligen in Taiwan'. Afgekort de VNT. De VNT is erop gericht de contacten tussen Nederlandstaligen in Taiwan te bevorderen. Daarbij ligt de nadruk op ontspanning en gezelligheid. Elke maand wordt er dus wel een of andere activiteit georganiseerd.

Zo is er ook elke 3e woensdag van de maand de Beerenburg (?) in de bar van de Nederlander Barry Smit, genaamd Bliss. Iedereen is er welkom, leden en niet leden, Nederlandstaligen en anderstaligen. Het karakter is zeer informeel. En tussendoor worden heerlijke bitterballen geserveerd!

Om ons dan toch een beetje te integreren met de Nederlanders hier in Taipei Taiwan, besloten we ons een tijdje terug (de 3e woensdag van de maand dus) naar de Bliss te begeven. En dat was eigenlijk wel heel gezellig. Als voorbereiding op het dragon boat festival, hier ga ik later nog een stukje op mijn weblog aan wijden, werd er namelijk geWiid. Bart en ik bleken een gouden duo met het dansspel. Het record werd net niet verbroken...

In ieder geval was een bestuurslid van het VNT zo aardig om ons geWii op een plaatje vast te leggen en naar mij toe te mailen. En nu wilde ik deze twee foto's dus graag op onze blog publiceren (vandaar ook dit interessante verhaaltje...). Maar helaas, het blijkt achteraf dat de de foto's een te groot formaat hebben.

Ik ben overigens wel benieuwd naar wat de volgende Dutch "Barry's" Beerenburg gaat opleveren. Misschien een nieuw record Beerenburg drinken. In ieder geval ben ik er nu wel achter dat Beerenburg een friese kruidenbitter is...


  • 03 Mei 2008 - 07:40

    Karlijn Looijs:

    Hey Annemarie,

    Wat een gafe foto's. Geloof wel dat je het daar naar je zin hebt! Wordt er bijna jaloers van.
    Wij moeten hier al blij zijn als het niet regent de laatste dagen, Koninginnedag is gelukkig wel aardig droog gebleven.
    Ik heb helaas geen spannende verhalen vanuit Randstad voor je...
    Ik hou je site in de gaten!

    Groetjes,
    Karlijn

  • 03 Mei 2008 - 07:41

    Brechje Habets:

    he hallo globetrotter! Dat je in Taiwan moet gaan wonen om de Beerenburg te ontdekken is echt te erg! Maar beter laat dan nooit natuurlijk. Leuk om van je te horen, en dat het goed bevalt (zonder ons).Hier loopt alles op rolletjes. Je weet vast al dat Lieke weg gaat, jammer jammer. Verder is alles stabiel. Vandaag (na koninginnedag/hemelvaart) is het echt superrustig dus we zijn aan het relax-werken. Vanauit Randstad heeeeeel veel groeten, we zijn stikjaloers!!!!!

  • 03 Mei 2008 - 07:41

    Esther Gorissen:

    Hey het is gelukt om je eigen weblog te maken, leuk hoor. Ik ga het zeker in de gaten houden. Wij hebben hier net koninginnedag achter de rug, was gezellig.
    Fijne week.
    x Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemarie Pot & Bart Verspaget

Sinds 1 april 2008 wonen Bart en ik dan toch echt in het verre oosten, op een eiland naast het vasteland China. Wij wonen namelijk in Taiwan, in de hoofdstad Taipei! Bart werkt hier fulltime voor zijn werkgever. En ik? Ik hoop het komende jaar natuurlijk van alles mee te maken. Met deze weblog kan ik in ieder geval al onze verhalen en avonturen aan jullie vertellen. Ik hoop dat jullie zo een beetje een beeld krijgen van ons leven hier in Taipei Taiwan!

Actief sinds 22 April 2008
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 92257

Voorgaande reizen:

30 Maart 2008 - 01 April 2011

Het verblijf van Bart en Annemarie in Taiwan

Landen bezocht: